Kisah tukar nama dan alamat emel

Hari ini, nama syarikat tempat di mana aku bekerja bertukar buat kali kedua. Kali pertama nama syarikat ini bertukar ialah pada tahun 2007 yang lalu. Bila nama syarikat bertukar, alamat emel pun akan turut sama berubah.

Tujuan ia bertukar nama ialah supaya ia lebih mudah dikenali oleh orang ramai. Tujuan kedua aku rasalah sebab nak mengikut nama piawaian dalam industri.

Aku tak kisah sangat apa yang berlaku. Cuma satu berita baik yang aku dan pekerja-pekerja syarikat ini dapat tahu ialah, syarikat tidak bercadang untuk memberhentikan pekerja atau menawarkan skim pemberhentian secara sukarela (VSS). Maklumlah tahun ini ekonomi dijangka merudum, berita ini sudah tentu melegakan aku dan rakan-rakan yang lain. Alhamdulillah…🙂

Tinggalkan Jawapan

